ensam.

Ord är ingenting utan en uppfattning. Du säger luft. Tomma ord utan mening svävar ut ur din mun likt en kall vintervind, kyler ner mig. Två helt olika dimensioner. - en värld där allt är lek, inget allvar. - en värld där allt har mening, där kärlek är livet, hårt allvar. en värld av rädlsa. Skillnad på sant och falskt, där varje bit spelar roll. En värld av regler. Behov av upprätthållande. Du är för lekfull. Jag är för allvarlig. Men det här är ingen lek för mig, det är min framtid, min lycka, min stolthet. Mitt liv.

Som en trästicka i mitt hjärtats tunnaste hinna retar du. Skaver. Tränger längre och längre in, går inte att få ut, det är försent. Blodförgiftning väntar.

Om jag hade lite kärlek.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback